Veelgestelde vragen

Alle informatie die je nodig hebt over Plantenpret.

Kennismaken met Plantenpret?

Bij Plantenpret zijn we echte plantenliefhebbers. En juist omdat we zulke liefhebbers zijn hebben we net even andere planten dan elders. Uit het tropische oerwoud of juist uit koudere delen van de wereld. Speciaal voor jou gevonden: goed én betaalbaar. Op die manier wordt onze passe voor iedereen bereikbaar. Met zowel kamerplanten als alle accessoires zit je hier goed voor de mooiste kamerplant (met pot).

Hoe kan ik contact opnemen met Plantenpret?

Je kunt ons bellen, mailen of een DM sturen op Instagram. We zijn dagelijks bereikbaar van 09.30 – 17.00 uur op telefoonnummer 085-0602268. Handiger nog is een e-mail sturen naar info@plantenpret.nl. We reageren altijd dezelfde dag nog, zodat je snel antwoord hebt.

Zijn alle kamerplanten op voorraad?

Ja! We hanteren een what-you-see-is-what-you-get beleid. Hebben we de plant op voorraad, dan vind je hem op Plantenpret. Is hij even niet leverbaar, dan vind je hem ook niet online. Zo ben je altijd verzekerd van een snelle levering van jouw favoriete plant. Weten of een plant binnenkort weer beschikbaar is, mail info@plantenpret.nl voor meer informatie hierover.

Hoe snel worden de planten bezorgd?

Voor alle planten geldt: op werkdagen binnen 72 uur geleverd. Werkdagen zijn maandag t/m vrijdag.

Is de verzending gratis?

Elke bestelling wordt gratis thuisbezorgd.

Hoe zijn de planten verpakt?

Kamerplanten zijn altijd optimaal verpakt, verpakt in een speciale plantendoos. Op die manier voorkomen we beschadigingen tijdens het transport. Wij werken met betrouwbare transporteurs, hetgeen het percentage schades aanzienlijk lager maakt.

Mijn plant is beschadigd bezorgd: wat nu?

Ondanks zorgvuldige controle en goede verpakking kan het voorkomen dat een product beschadigd wordt bezorgd. In dat geval ruilen we het plant natuurlijk graag bij je om. Onze bezorger levert jouw nieuwe plant, en jij geeft het beschadigde plant weer mee retour met de bezorger.

Mail voor een snelle afhandeling altijd één of meerdere foto’s van het beschadigde plant en verpakking naar info@plantenpret.nl. Na ontvangst nemen we zo snel mogelijk, maar altijd binnen 3 werkdagen telefonisch contact met je op om de omruiling in te plannen.

Kunnen planten geretourneerd worden?

Nee, het is helaas niet mogelijk om planten te retourneren. Een kamerplant is namelijk een levend product, en die kunnen we niet retour nemen.

Hoe kan ik betalen bij Plantenpret?

Betalen bij Plantenpret kan met iDEAL en Bancontact. iDEAL, ookwel internetbankieren, is de populairste betaalmethode in Nederland. Als Belgische klant kunt u betalen met Bancontact.